fredag den 6. maj 2011

Odense tur-retur-tur-retur

I aftes var jeg i Odense (tur-retur) til en strikkecafé. Jeg skulle fortælle om at blogge og om hvilken skøn mulighed det giver for at låne og lære af hinanden.
Min mor havde fået min nye poncho færdig til lejligheden.Rent bestillingsarbejde.
Kauni garn fra Tante Grøn. Jeg kan godt se at alle farverne ikke er i webshoppen, men de findes i butikken. Uden tvivl :)



Og ja, inspirationen til måden det krydser på foran er HELT KLART hentet her hos Stine.
Men da min udgave er i meget meget tyndere garn, er det nok også snart det eneste de 2 ponchomodeller alligevel fik til fælles, så min mor måtte lave opskrift helt forfra.
Og ja, det er et stort arbejde med over 300 masker i hver side på de sidste striber.
Men den er da blevet lidt fin ikke?

Lørdag morgen går turen igen til Odense. Jeg glæder mig HELT VILDT!

18 kommentarer:

Onkel Anne sagde ...

WOW! Hun er da så ferm på sine fingre! Super fed og fede farver!

Bedstemors Kram sagde ...

Hold op den er flot, din mor er godt nok en ørn med et par strikkepinde.
Er farverne strikket sammen, eller syet sammen i spidserne.

KH Jo

Karina sagde ...

Den er blevet MEGA flot! Kan rigtig godt lide, at du har valgt det tynde garn, det klæder ponchoen rigtig godt.

Mille sagde ...

Kan du afsløre hvor mange nøgler Kauni der skal til?
Den er super flot og da jeg kender en dygtig strikker, som mangler projekter bliver jeg nysgerrig:)
God weekend.

Citronmoster sagde ...

Lidt fin? Den er da super flot og farverig :)

Lis sagde ...

Stines kontra din/din mors? Her er vinderen klart jer.
Den er suveræn flot, lækker, klar til at blive brugt, vist frem, beundret.

Kh. Lis

Øglemor sagde ...

Waouw, hvor er den flot!

den lille dame sagde ...

Ej hvor er den lækker at se på, og den er sikkert mindst lige så dejlig at have på :D

IF Stjernen sagde ...

Jeg vil bare lige advare om at der er koldt i pakhuset, så du bliver NØD til at have den poncho på i morgen ;-) For den må jeg da bare se i virkeligheden!
Jeg sidder brandvagt i den grønne stol ved Kunstfabrikken :-)

Henny sagde ...

Skøn. Og nogle flotte farver sat sammen. Men sikke et stort arbejde.Det må have taget LANG tid.

Frk. Ranke sagde ...

Den er godt nok lækker, sådan en vil jeg gerne have, mon min mor tør begive sig i kast med dette. Det tror jeg desvære ikke:-( men skøn er den.

Jane Lerche sagde ...

Ejj, hvor er den bare flot, Karen!
Vi ses i morgen.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hold da op et flot stykke arbejde på meget mindre pinde end den oprindelige opskrift;)
Wauuu.... og smuk farvesammensætning. Virkelig lækker

Stine:)

Irene sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Irene sagde ...

Fantastisk fin poncho! Den er jeg godt nok helt vild med:-) Meget anvendelig i det tynde garn og smukt afstemte farver.

Karen Klarbæk sagde ...

Det er jo fantastisk, når man har skønne inspiratorer (læs Stine) der lige sætter tankerne i gang.
Og ja, den er meget anderledes end Stines i udtrykket...og ellers havde det jo også bare være den samme eller en kopi.
Jeg elsker når nogen flytter et design videre, ved at tilføre helt andre elementer eller "regler".(Her tyndere garn og 398 masker i de sidste striber i hverside).
Måske min mor kan angive for mig hvor meget garn der er brugt og måske lave en opskrift på sigt.
Hvis jeg får lokket hende, skal I nok høre nærmere.

Tak for alle jeres søde kommentarer.
Jeg "bor" allerede i den poncho.

Karen

Malene sagde ...

De skønneste farver der er brugt.

Tina sagde ...

Så så jeg den lige live idag :) Smuk er den!!! Hyggeligt at få hilst på dig sådan rigtigt, når man nu har læst med længe :)