torsdag den 4. november 2010

Begejstring over god service

Jeg er så begejstret, for jeg har lige fundet en super god service, som lige er noget for en som mig.
Jeg skrev allerede om første "opdagelse" i sommerferien, nemlig at jeg kunne lytte til bøger på min ipod, mens jeg hæklede og holdt øje med børnene i poolen.
Det nye jeg har opdaget er ikke at jeg nu har mulighed for at gøre endnu flere ting samtidig, men at jeg da kan bestille mine lydbøger på nettet fra Silkeborg bibliotek. Og "ding" så kommer der en SMS når lydbogen er hjemme. Så skal den bare hentes, og noget andet afleveres.
Jeg er i gang med næstsidte bog i Jo Nesbø's krimier om politimanden Harry Hole.OK et par har været i forkert rækkefølge, men det gør nu ikke så meget, de virker også særskilt.
Jeg skal i gang med at søge på flere lydbøger. Jeg ELSKER at læse, men bruger jo min tid på så meget andet jeg gerne vil.
Så øh, tjek dit bibliotek på nettet, hvis du er lige så "langsomtopfattende" som jeg har været :)

11 kommentarer:

Helle sagde ...

ej hvor fedt ... bare trist at min mobil ikke kan andet end at ringe til og fra og en sms i ny og næ ... så jeg er gammeldas jeg læser dem :)

kh helle

Hvorfor f..... skal det være så svært? sagde ...

Det lyder rigtig godt og som noget jeg måske skal til at prøve,for så kan jeg slappe af i mine halvgamle, ikke alt for gode øjne, som plejer at blive alt for hurtigt trætte, når jeg endelig får sat mig med en bog.

Rikke sagde ...

Hej Karen, tjek lige det her link, det er om dig :)

http://www.facebook.com/?ref=home#!/smafolk

/Rikke

www.rumserik.blogspot.com

Lisbeth sagde ...

Lydbøger er et hit her hos mig.
Kan anbefale netlydbog.dk, så er du fri for at hente dem på biblioteket, men kan downloade gratis. De skal bare overføres til din afspiller via Media player, og du har bogen i en måned..

Bettina sagde ...

Lydbøger er som sendt fra himlen for os nørklere! :o)
Desværre er jeg nødt til at sige, at Lisbeth ikke har helt ret - for os emd iPods/iPhones kan ikke bruge Netlydbog.dk til noget! :( Det er, fordi de har filerne i Windows' MediePlayer-format med beskyttelse lagt på, og så kan de ikke høres på Apples produkter - medmindre man gør noget ulovligt og fjerner kopibeskyttelsen. I princippet er det i øvrigt også ulovligt at lægge lydbøger fra biblioteket på sin mp3-afspiller... fordi man dermed laver en kopi af cd'en til sig selv. Men det er simpelthen en af de mest bizarre regler, især når man så ikke, som andre med ikke-Apple-produkter, bare kan låne dem fra Nettet og så gerne må lægge dem på...!?
På min blog er der særskilte sider om lydbøger og også podcasts (radio når du selv vil høre det, så at sige), hvis det måske skulle fange interesse. Et andet tip er DR's kultursider, der er faktisk regelmæssigt lydbøger til gratis download via podcast i meget begrænsede perioder. Gem linket http://www.dr.dk/nyheder/kultur/laeseklubber/lydbog/ - lige nu er der dog ingen bøger til download.

Signed by Jean sagde ...

Lydbøger er noget som jeg rigtig tit har overvejet at undersøge, og aldrig fået taget mig sammen til.. forestiller mig at det ville være suverent, til systuen.. musik er godt, og nødvendigt, for mig, men adspredelse ville være super.. tak for reminderen.. ;O)

VH Jean

snippen sagde ...

Lydbøker er smart! Jeg hører dem gjerne når jeg går tur med hunden. Og når jeg hørte på Jo Nesbø's "Hodejegerne" var det så spennende, at hvis jeg så noen kjente komme i møte, så gikk jeg omveier for å slippe å stoppe opp å prate... :)

Stine sagde ...

Lydbøger er en fantastisk opfindelse - jeg hører dem i bilen, når jeg strikker, når jeg vasker op, når jeg løber en tur, etc.

Til iPod brugere er der projekt i gang på bibliotekerne med en jukeboks, hvor man kan hente lydbøger mm. - også til æble-produkter. I første omgang på bibliotekerne i Randers, Esbjerg, Silkeborg, Fredericia, Herning og København, men måske det kommer flere steder efter projektperioden.

Læs evt. mere her: http://www.statsbiblioteket.dk/forbiblioteker/nyheder/jukeboks-pa-bibliotekerne/

***Hos Mutter*** sagde ...

Jeg har aldrig brugt min ipod til andet end musik... havde slet ikke troet, at man kunne det ( stupid me ). Jeg når nemlig heller aldrig andet end et par sider i en bog, lige inden øjnene falder i.

Bettina sagde ...

Der var jeg lige en dag for tidligt ude! På det link til DR, jeg lagde i min første kommentar, er der netop lige kommet 4 aktuelle danske lydbøger til download! Det er altid begrænsede perioder, så det er en god ide at hente alle fire straks, hvis man er interesseret. :)

Mysticia sagde ...

Ja lydbøger er super! Jeg startede med at høre Sarah Blædels 'Grønt Støv' i bilen til og fra arbejde. Nu er jeg på barsel og er igang med de 4 andre i samme serie. Vildt spændende! Så dem vil jeg gerne anbefale dig ;-)