mandag den 8. november 2010

Mint er min nye "sort"....

Eller mint er min nye NEON, burde det vel hedde her på bloggen?
Mint som farve er vokset og vokset som en ny yndlingsfarve over det sidste halve år.
Efterhånden overgår den selv neon.
Og i mix med neon pink er den forresten helt vildt fin.

Er du "nået til neon"?
Eller "brændt varm på mint" lige som mig?
Scroll ned og se med om du er klar til en mint/pink (eller mint/neon)
farvemix!


Garn fra Garn-iture
Gammelt æselkort som visitkort eller til og fra kort fra Stil og Stemning

Min veninde Charlottes fine lotusstage
og mine egne gamle kagedåser.
Roser i et mintfarvet Aluminia fad
og en krukke jeg selv har lavet.
Og der er meget meget mere i den farve her i huset, når jeg kigger mig omkring.

13 kommentarer:

Davids Engle sagde ...

Jeg har elsket mint i de sidste 6-8 år. Folk var ved at gå bagover, da jeg malede møblerne i mit nyerhvervede sommerhus i farverskalaen mint over turkis. Nu er alle med på mint, og det kan jeg jo kun forstå. Så velkommen til mint, søde Karen :-)

Annchen sagde ...

Jeg er også stor fan af mint..:) Og blågrøn i forskellige afskygninger.. Elsker mit krea-arbejdsbord i farven - så kan man kun blive i godt humør;)
Nyd dagen..
KH Anne

Kirsten Søeballe sagde ...

Mint sammen med rustfarver eller brunt synes jeg er utrolig flotte :-)

by myr sagde ...

Jeg elsker også mint...især når den er en smule "støvet" i farven, syns jeg....

Er helt vild med de flotte gamle dåser og så er lotusblomsten skøn i mint...

Kh. Malene

Mama-T sagde ...

Ja-da, mint er lækker... især hvis den er sådan lidt støvet :)
Har lige sendt min mindste dreng på 2 år afsted i dagpleje med hj.strikket mint-farvet vest. Han så skøn ud :)
Ha en dejlig dag
Tina

Lina Gaarde sagde ...

Jeg har været syg med mint i mange år. Som 13-årig fik jeg et mintfarvet the-sæt (ja, jeg ønskede mig det!) i konfirmationsgave, nu er jeg 34... De fleste der kender mig som skal give mig en gave går som regel efter devisen "when in doubt, choose peppermint", og jeg har skam også mit eget firma kaldet "peppermint layout".. Jeg ÆÆÆLSKER mint, så velkommen i klubben!

Mivs sagde ...

Kære Karen, Jeg har aldrig været fan at neon bølgen. Som barn af unge forældre i 80'erne gav det mere anledning til tics og traumatilstande (groft sagt selvfølgeligt) end glæde. MEN de sarte farver - specielt MINT.
GUF GUF GUF GUF GUF - og det siger vist det hele :)
KH Mivs

Johanne Busk Stormoen sagde ...

Kompromiset herhjemme i renoverings projektet er blevet maskulin brun sofa, så jeg kan få mint puder i :-) Så mint er helt sikkert også det nye sort herhjemme. Kh Johanne

Sine K-J sagde ...

Mint er klart min favorit. Overgår lilla, og har været yndlings i ca 3 år.
Og nuancer deraf, naturligvis.

Kreateten sagde ...

Mint er absolut en fin farve - min yndlings til boligindretningen er lige nu pastelgul, som jo egentlig passer vældigt fint til mint.

Har for nyelig opdaget din blog, og er nu nødt til dagligt at kigge herind - du laver sådan nogle fine ting!

Camilla sagde ...

Ja helt enig, det er en helt fantastisk farve! Har selv for nyligt lavet et indslag paa min blog omkring selvsamme farve observeret i Vietnam :)
Klem C

Merete sagde ...

Er også hoppet på den til køkkenet... ;0)
lækker farve

Marolle sagde ...

JA jeg har elsket den farve længe, og den er da rigtig god til pink neon!