mandag den 11. oktober 2010

Paratviden?

For en del år siden var vi i USA min pindsvine mand og jeg. Vi skulle ud og se en mark med en af verdens største samlinger af tanks. Da vi stod der, gik det pludselig op for mig, at ham jeg er gift med, kender alle tanks fra hinanden på lang afstand. Han kan både navne og årstal, hvad de er sammensat af.
Det er da de mest mystiske ting man kan have som parat viden.
Har du et område hvor du bare ved en masse, som måske er ubrugeligt i det daglige?
Og helt ærligt, er det ikke skønt at være nørd på sin egen lille bane?

4 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Jeps: Sådan her jeg det med navne og ansigter...Skal kun se et menneske en gang så kan jeg genkende det...og ligesådan med deres navn. Praktisk nogen gange...men nogen gange kan det også godt være "ubrugelig viden"... Hurra for nørderi

Hanne ... sagde ...

Njaeh, men mine mænd har fælles interesser med din mand. Sig til ham, at 2 med-nørder på det varmeste anbefaler Duxford nord for London.De besøgte stedet i sommer da vi var i London og de var på alle måder tanket op med tanks, WW2 og fly da de glade vendte hjem.

Malene sagde ...

Min far kunne nummerplader udenad. Også venner og bekendtes nummerplade. Jeg forundres stadig dagen i dag hvad han skulle bruge disse ubrugelige oplysninger. Men sjovt at teste gang på gang.:-)

IF Stjernen sagde ...

Din mand og min mand ville helt sikkert kunne snakke sammen :-) Min ved alt om tanks og våben i det hele taget. Hvilket kan være irriterende når vi fx ser en film, hvor de ikke har bekymret sig om at bruge det "rigtige", så skal det nok blive kommenteret ;-)

Jeg er selv lidt nørdet med film. Selvom jeg ikke har set en film ved jeg tit hvad den handler om og hvem der er med :-) Sjovt nok sukker folk højlydt når jeg lander på det lyserøde felt i Trivial Persuit ;-)