søndag den 25. april 2010

Knapper knapper knapper

Jeg har sorteret knapper. Samler på alle de gamle fine genbrugsknapper. Det begyndte med at jeg lige skulle finde 3 til et armbånd. Pludselig er der gået timer med at pille og sortere.

Er der mon andre end mig der har det ligesåadan med knapper....de kan altid genbruges?

De er inddelt nu i guld, grå og perlemor....sølv og glitter og klare...


Naturfarvede...


Blå, grønne, lilla, rosa o.s.v.



Lige en god søndagshygge ting.
Og så afsted til ABBA the show.
Jeg glæder mig :)

18 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Jae, jeg er altså også knappoman... mine er også sorteret i farver...

Unknown sagde ...

Jeg elsker gamle knapper ! Og nyd dit ABBA :-)

Onkel Anne sagde ...

Jeg er også en knapoholic! Og så også lige en båndoholic. Jeg kan gå helt i spåner over knapper og bånd. Også selv om jeg ikke skal bruge dem, men man ved jo aldrig :)

Unknown sagde ...

JA KAREN...

Jeg har lavet mangt et indlæg om knapper op til flere gange på min blog.. jeg elsker knapper og får aldrig nok af dem..
De kan bruges til mange ting.. Har du set mine knaparmbånd..

Pynt på tasker m.m. farver facon størrelse ingen hindring..

Har lige bestilt flere fra usa..

glæder mig til de kommer

Lone

Maria sagde ...

Jep, jeg er også total knappoman. :)Æææælsker knapper.

tusindfryd sagde ...

Dejligt du har fået styr på knapperne, kommer du og ordner mine på fredag? ;-ø

KH

Mivs sagde ...

Yes - også en knapaholic - vil bare helst ikke af med mine ;)

Gitte sagde ...

Jeg kender det også... I dag har jeg ryddet op i klædeskabet og pillet af alt det tøj som skulle til småt brandbart. Man smider jo ikke perlemorsknapper, blomsterformede knapper eller knapper betrukket med Liberty-stof ud;-) Jeg bruger egentlig ikke så mange knapper, men det kan jo være at jeg en dag står og mangler dem...

My box of buttons sagde ...

Love my buttons ;D
Det bedste var, når man fik lov at sidde og
arrangere alle knapperne fra bedstemors knappe-æske :)

Den glade bondepige sagde ...

Knapper er bare prikken over i´et. Flotte knapper du har. :)

Anonym sagde ...

Smilte da jeg så de fint ordnede knappene dine. Både fredag, lørdag og søndag har min veldig geskjeftige 16 mnd. gamle datter og jeg forsøkt det samme. Vi er ennå ikke ferdige! :-)

Ønsker deg en ny deilig vår-uke.
Lilli (i Norge)

Annette sagde ...

Uhhh... jeg er også helt vild med knapper,og de må GERNE være gamle,klipper dem af brugt tøj,hvis de er rigtig pæne.

Kirsten Søeballe sagde ...

Du kan bruge de der metal knapper som laksegl. Altså aftrykket ned i varm lak . De har jo meget fine mønstre .

Louise sagde ...

Jeg ELSKER knapper - kan slet ikke få nok. Der er så mange smykke farver, nuancer, former og patina, og at gå i genbrugsbutikker og spørge efter knapper er en sand fornøjelse

Odins lille hjørne sagde ...

åh.. hærlige knapper!! Har en del jeg og, men de er bare stuet i en boks..Arvet dem etter min mor.. :0)

Miss.Møllebo sagde ...

Stiller op i køen,startede med bedstemors knapæske, som 5 årig og har samlet siden. De ligger også i farver og bruges til alt f.eks. kjolepynt,taskepynt til you yuo blomster, suttekæder o.s.v.
Hav en god uge både med og uden knapper.

Onkel Anne sagde ...

Men hvordan opbevarer I dem, når I deler dem op i farver? Er det i poser eller findes der ganske enkelt en knappeæske?

Micha sagde ...

elsker også bare knapper, og sjovt nok, den der er på øverste billede af et anker, sådan en havde jeg da jeg var lille...
Har desværre ikke så mange knapper tilbage, da jeg i et anfald af oprydning og nu gider jeg ikke bare have dem liggende når jeg ikke bruger dem, ja så blev de givet væk...
men havde heller ikke brug for dem, er først begyndt at skulle bruge knapper nu, men der er mange rigtig fine :)