tirsdag den 27. juli 2010

Står du op med hønsene?

Jeg skal indrømme at det af og til bliver lidt sent inden jeg kommer op her i ferien.
Sent? Ok sent for mig er kl. 9.00
I det daglige står jeg op nu kl. 6.15 efter jeg begyndte på mit nye arbejde i Maj.
Før stod jeg op kl. 5.15 alle hverdag.

Men hele spørgsmålet er jo, hvor meget man har behov for at sove?
I nat kom jeg hjem fra København kl. langt efter midnat.....og så skulle jeg da lige blogge og høre lidt mere lydbog, så jeg var i seng kl. 02.55 og oppe igen i morges kl. 8.30

På mandag er det slut med syv-soveriet.
OK med mig, for jeg holder af hverdagen og 5 timers søvn pr. nat er nok.
Hvor meget sover du?

NB. Den optrækkelige hønemor er fra Akimbo. Du finder deres blog her: Akimbo ligger i København, Hyskenstræde 3 kld. tv.

14 kommentarer:

Julia Runge sagde ...

Jeg skal som minimum have 8 timers søvn. Ellers får jeg hovedpine dagen efter, hvilket desværre indimellem resulterer i migræne :s
Men det må være lækkert at kunne nøjes med 5 timer, dit heldige asen! :P
Mvh. Julia

Anonym sagde ...

Hmm ind imellem tæller den desværre også 5 timer til mig..med 5 klare jeg dagen - men er meget brugt når det blive raften.. med 6½ time køre det faktisk bedst..

Sandie sagde ...

Jeg har det bedst med omkring 6 timer, men så skal jeg tilgengæld have en dag ind imellem, hvor jeg får lov til at sove til jeg ikke gider mere :)
I øjeblikket står jeg op kl. 5. Jeg skal alene afsted med begge unger, og skal være på vej på arbejde kl. 6.50. Det er (desværre) slut fra på mandag, hvor jeg ikke længere skal på job :(

Home by Bianca sagde ...

Her hedder det 8 timer, men bliver ofte kun 7, så kan godt gå og være ør i hovedet i løbet af dagen og går fuldstændig kold når jeg kommer i seng...
Ville elske at kunne sove lidt mindre...

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Jeg sover tæt på syv timer hver nat Karen, ihvertfald på hverdage når jeg skal op på arbejde, jeg læste engang en søvnforsker sige, at de timers søvn man får før midnat er de vigtigste.
God dag.

Belinda sagde ...

Jeg har brug for meget søvn - gerne 8-10timer, men får det meget sjældent. Ja faktisk ikke siden jeg fik min søn der er 1år.
Jeg står tidligt op - senest kl.5.30 da jeg skal være ude af døren kl.6.30 og lige ha gjort sønnen klar inden vi køre fra silkeborg mod århus.

Eva sagde ...

Jeg er en rigtig morgen-fugl. Kl. 5 står jeg op til hverdag, og jeg er som regel også tidligt oppe i ferierne. Jeg elsker mine morgener!
Som regel er jeg i seng kl. 23, men jeg sover ikke altid med det samme, så 5-6 timer sover jeg vel i snit.

Engang imellem går jeg tidligt i seng, og lader lidt op. Det sker vist for sjældent,- jeg synes ikke, der er tid...

Anonym sagde ...

Alt alt alt for lidt.. min søn på 9 mdr sover rigtig rigtig dårligt, så det er ofte jeg kun får 4-4,5 time pr nat, fordi jeg så herefter skal gå rundt med min grædende dreng.. enten på armen eller i barnevognen.. Har efterhånden set mange solopgange mens jeg traskede rundt med barnevognen..

mette b sagde ...

Jeg skal også sove 8-10 timer for at virke upåklageligt :)
Får jeg for lidt søvn kan man se det på mig...

Kirsten Søeballe sagde ...

Jeg sover 5-6 timer hver nat.
Men her efter min sommerferie var jeg totalt færdig når jeg kom hjem fra arbejde . Så om fredagen til lørdag sov jeg 13 timer i et stræk. Det havde været en hård uge på arbejdet :-)

Hvorfor f..... skal det være så svært? sagde ...

Hej. Jeg skal sove mindst 7-8 timer, ellers er jeg bare knotten i betrækket dagen efter :-)

barnigjendesign sagde ...

Hei Karen
Jeg følger din blogg hver dag, selv om jeg ikke er så god til å skrive kommentarer. Jeg skal altså sove 7 - 8 timer hver natt. Legger meg til å sove 23.00 og står opp kl. 7.15 for å rekke skolen til kl. 8.30. Sover jeg for meget blir jeg sløv og for lite da får jeg vondt i hodet. Reiser en tur til København i morgen. Gleder meg til det.
Klem!

Lene sagde ...

Mindst 5 timer, men helst 8 timer, heller ikke ret meget mere for så får jeg migræne. Vil også gerne tage en "slapper" midt på dagen, hvis det er muligt ;-)

Pernille på 1. sagde ...

Ja jeg skal have mine 7 timer for at fungere optimalt, desværre så sover jeg aldrig en hel nat igennem, det er ikke fordi at jeg skal op, men jeg vågner bare, det er sjældent at jeg får sovet mere end 5 timer ialt, men 7 ville helt klart være det bedste- Nu hvor jeg har ferie sover jeg ikke ret meget længere end jeg plejer til gengæld sover jeg ikke før klokken 3 :) det er det skønne ved at have ferie