lørdag den 17. juli 2010

Krea Shopping München

Jeg var på en lille München rundtur i dag. Først af alt i Leopold Strasse, et lille skilt på vejen viser vej til den skønneste butik. Kunst und Spiel. Som bogstaverne antyder....Waldorf stil og gode materialer.

Helt igennem god stemning.

Vi tog U-banen tilbage til Marienplatz hvor vi da lige fik handlet i Manufactum....hvor de bedste kvalitets sager findes endnu!...Ja, og sporvognene kører stadig.

Smuk bygning ikke? Rent snyd. Der renoveres og det er et trykt billede der dækker facaden pt.

Sådan ser et lignende fotoforhæng ud på bygningen overfor den anden.


Fünf Höfe er absolut et besøg værd, måske ikke for krea nørder, men MUJI er der jo. Der skal jeg altid ind.



På den modsatte side af Marienplatz finder man små fine butikker med stort stof udvalg, nordiske design udtryk og godt køkkengrej.

Og så er der lige den gode gammeldags legetøjsbutik i Liebfrauenstr. de har også danske sager
og rigtig meget fint gammeldags legetøj. Lige ved Karls Platz ligger Obletter. En kæmpe legetøjsbutik med rigtig meget hobby grej.
En varm dag i en by med 33 grader....men altid hele turen værd.

2 kommentarer:

EnHeberg sagde ...

Tak for rundvisningen, Karen :)
Dejlig tur!
Nu bliver jeg så frygtelig nysgerrig... Fik du købt noget guf?
Kh Louise

Karen Klarbæk sagde ...

Altid alt for meget...denne gang holdt jeg mig lidt moderat. Så mest små fund og ikke den store udskrivning.

Karen