torsdag den 22. juli 2010

Meget mere sommer UPDATE: Nu med opskrift

Jeg kan kun opfordre til jordbærlagkager...store jordbærlagkager. Allerhelst med hjemmebagte bunde, friske bær og MASSER af gul creme og flødeskum.

Beklager den dårlige billedkvalitet...iphonen har været i brug i stedet for mit kamera.

Men jeg håber alle har forstået budskabet anyway?

Det skal da være nu mens det endnu er jordbær sæson?
UHM....den her spiste vi i går eftermiddags.
UPDATE:
På opfordring følger opskrift på bunde her:
2 æg
100 g sukker
65 g mel
1 tsk. vanille sukker
1 lille tsk. bagepulver
Bages i springform. ca. 12-14 min. ved 200 grader.
Æg og sukker piskes godt sammen til det er let og luftigt.
Mel, vanillesukker og bagepulver sigtes evt. og røres forsigtigt i dejen. Dejen fordels i formen.
Bages straks.
Flækkes i 2 eller 3 lag når den er kold. Lægges sammen med kagecreme og flødeskum.
og naturligvis årstidens skønneste (jord)bær.

11 kommentarer:

Belinda sagde ...

Hvor ser det lækkert ud. Der er nu intet så godt som kage med årstidernes friske frugter :)

Miv sagde ...

Uh Uh Uh -OPSKRIFT :D
Mine tænder løber i vand .... slupre slupre...

Else Marie sagde ...

Jeg gad godt drikke kaffe hos dig idag. Og du har fuldstændig ret en hjemmebagt bund smager fantastisk,
lækkert.
Velbekomme

Karin Grøn sagde ...

jeg kan kun sige mums mums mums- det er bare så lækkert. her står den nu på bærplukning af hindbær og ribs i dag

Miv sagde ...

TAK for opskriften! Du er da en skat! :)
Nu ved jeg hvad jeg skal servere, når manden min kommer hjem lørdag aften :)

Anonym sagde ...

Mums lige til at blive lidt for lækkersulten af..Hmm ikke flere jordbær i haven..men Hindbær kan jo også bruges :)

IF Stjernen sagde ...

Sådan en frisk jordbærlagkage er simpelthen det bedste der findes! Og det skal vi have når jeg holder fødselsdag på lørdag :-)

Anonym sagde ...

Uhm hvor ser den kage bare skøn ud...og efter dit sidste indlæg med hummerhaler har jeg ikke tænkt på andet end når mine forældre laver hummerhaler i en (u)lækker blanding af smør, olie, masser af hvidløg og krydderurter "bagt" i ovnen og serveret rygende varme med masser af frisk flute og iskold hvidvin til...uhm, det kunne jeg godt spise lige nu - efterfulgt af denne lækre kage:-)
Jeg ville egentlig bare sige TAK for de fine grydelapper søde Karen, de kom med posten i dag...og de var et HIT - Oscar har leget med "vame" gryder hele eftermiddagen i sit lille køkken:-) 1000 tak:-)
Knus Malene

EnHeberg sagde ...

SLURP :)
Sikke en lækker sag.
Mange tak for opskriften, den må helt klart prøves.
Vh Louise

Anonym sagde ...

Mums mums, skal lave den i weekenden, glæder mig til det.

God weekend.

Iben

Rikke sagde ...

OH YES - vi spiser den med øjnene, og der røj vist også et stykke af skærmen, da min mand var ved at spise computeren. Vi laver straks kagen herhjemme. Tak for opskriften!