søndag den 5. februar 2012

En af de der oplevelser af god smag, der bare RÅBER på at blive delt med jer

SÅDAN tænkte jeg forleden aften. Nu ved jeg endelig hvor jeg skal købe kød.
Jeg har også kun boet i Silkeborg siden 1997.
Ikke at de slagtere der er i byen skulle fejle noget... Men det jeg fik at smage i gårdbutikken på Skovgaard lidt udenfor Silkeborg var så sublimt at det RÅBER på et blogindlæg og en biltur

Kig ind her på nettet i
eller find deres åbningtider og kig forbi gårdbutikken hvis du også er til sublimt velsmagende kød. 
Nu har jeg lige en mese at passe den kommende uge/weekend...
men ellers er jeg snart at finde, på indkøb af bøffer eller bare dagligdags hakket oksekød, men i "nam nam" kvalitet.



En del af hemmeligheden er at kødet får lov at få tid!!!!
Jeg husker det fra min barndom, når naboen, der var kreaturhandler og slagter, ville dele en kvie med os, og det lige skulle hænge 3 ugers tid + ligges i køleskabet + det løse.
Kødet fra naboen var af samme høje smagskvalitet.
Jeg havde næsten, (men også kun næsten) glemt hvor godt det kan smage.

6 kommentarer:

Rikke sagde ...

Der er intet som godt kød, vi er heldige og får lidt til fryseren fra min forældre i ny og næ. Min far er sådan en der taler til hans dyr og nusser om dem, og de smager bare det bedre end så meget andet.

Kamilla sagde ...

Kød fra slagtere/supermarkeder kan ikke sammenlignes med kød direkte fra en gårdbutik. Kødet får den kærlighed og tid det har brug for. Skønt for dig at have fundet STEDET for dig! God messe :)

Design À la Camara sagde ...

En verden til forskel.

Randi B. Jensen sagde ...

Vi har i nogle år købt ungkvæg hos en bondemand - der er gået 3 uger fra slagtning til afhentning hos slagteren og det har bare været prima kød, nu er bonden desværre holdt op, så vi skal finde et nyt sted at købe kød.

Hanne sagde ...

Skovgaards gårdbutik er nu også et rigtigt godt sted. Masser af små lækre specialiteter,både kaffe, olier, eddiker, vin og chokokarameler;-) Vi synes også det er et godt sted at købe kød.

Teresa sagde ...

Tak for at have delt. Jeg er stadig på jagt efter de gode butikker her i Silkeborg. Men når nu du har været så mange år om at finde den gode slagter, så er det vist bare om at være tålmodig.