søndag den 27. juni 2010

Ideer til en sommer havefest

Det er bestemt ikke hver dag jeg selv er på billederne på bloggen. Men da det nu var en af gæsterne der førte kameraet, kom jeg altså med. Ville bare lige vise et af de mere populære indslag fra kobberbryllups/havefesten i går.

Vi skulle lave jordbær lagkager og da jeg "kom til" at købe 2 rammer med jordbær på torvet, blev den ene ramme bær bare "pynet" (hedder det også at "pyne" hos jer, når man tager den lille grønne blomst af) og serveret i kassen. De rækker alligevel ikke langt med 70 gæster.....
Det er jo lige årstiden med danske jordbær....uhm!

9 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jordbærene ser herlig fristende ut Du var fin på bildet.:))

tusindfryd sagde ...

Tak for en dejlig fest!!!

Kender slet ikke ordet pynet :-)

KH

KirstenK sagde ...

Ja, her hedder det også at pyne, idet pyne netop betyder nippe...

Eva sagde ...

Også hos os hedder det at pyne. Min farmor sagde det altid, og det har overlevet...

Det har vist været en dejlig fest.

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Jeg ved ikke hvad vi kalder det på fynsland, men jordbærerne ser fine ud Karen, det er fint med et billede her på bloggen indimellem så vi ligesom kan få sat ansigt på penneførerne, godt billede.
God dag Karen.

randiglensbo.dk sagde ...

Pyne - det har jeg aldrig hørt før. Min mor sagde nysle. Så det har jeg bragt med mig og nysler altså mine jordbær :-)

Randi

Unknown sagde ...

Mums !

Drivtommer-Hus sagde ...

Die Erdbeeren sehen soo lecker aus:-)))
ganz lieben Gruß Kiki

Mirjam sagde ...

Rigtigt hyggeligt også at se ansigtet bag bloggen ind imellem :)

Kh. Mirjam