mandag den 14. marts 2011

Historier fra det vilde virkelige liv

Dette er nærmest et klenodie.
i hvertfald mere end 20 år gammelt.
Jeg ved ikke hvordan jeg fik fat i spyfluerne, men de blev brugt til en 30 års fødsesldag.
Vi var inviteret en del mennesker og jeg kendte kun perifert dem i den anden ende af venneflokken.
Men det yderste led (Lars) spurgte pr. telefon om jeg var med på en fælles gave med en del andre.
Undervejs i samtalen udviklede det sig til, at han og jeg opfandt 2 fiktive personer, (Kim og Birgitte) der skrev tak, at de glædede sig til festen, og  (som i form af et Par jeg kendte) lavede æresport, sendte 10 mærkelige usyngelige festsange og gaver der ikke var værd at pakke op i dagslys.

Der sad efterførlgende "nye" hestepostkort  udenpå rammerne i gangen, var sjovt toiletpapir på toilettet og kasettebånd (ja, det brugte man dengang til fester) med mærkelig retro musik, der bestemt ikke var i fødselarens smag.
Desuden slap jeg af med en stor rædselssamling der nu var at finde i vindueskarmene rundt om i den to etagers lejlighed i Odense centrum.

Undervejs i festen kastede jeg diskret et par spyfluer i kartoffelsalaten til stor opstandelse.
Og ja, de så helt livagtige ud.
Det sjove var, at INGEN...absolut ingen gættede det var Lars og mig der stod bag, alene af den grund at vi jo dårligt kendte hinanden.
Faktisk ville ingen tro os. Men ingen andre end os er sidenhen gået til bekendelse.

Nu er smådyr og kryb, sommerfugle o.s.v. igen på vej ind i modelbilledet.....
så hold øje med kartoffelsalaten næste gang du er til fest.

2 kommentarer:

Pernille sagde ...

Jeg kan lige forestille mig hvordan I har undertrykt fnisen hele aftenen :D

Mette sagde ...

Nej, hvor er det sjovt!!! :) :) :)