mandag den 28. marts 2011

At "rydde" bordet

Der var modelbygger konkurrence i Randers i dag.
Jeg er da en smule stolt over, at pindsvinemandens mange timer i sin kælder også bærer frugt.
Han vandt hele 8 priser, som den enste naturligvis.
1.-2. pladser mest og en enkelt 3. plads.
Best of Show og arrangørenes favorit.
Og hvad er det så han kan så godt?

Diorama (med omgivelser), ubåde, tanks og fly.
Og det han gør helt vildt godt er bemalingen af figurerne.
Han bygger kun for at male med airbrush og pensel bagefter.
Rust og nitter de rigtige steder.....det er det der bliver set på.
Og så selvfølgelig størrelsen.
Fiskestangen manden sidder med herunder er....


Så lille, at det er en pincet, der holder om den her på dette lille nærfoto.(ca. 10 cm)


Men 8 priser....I kan jo nok regne ud, at han også har mange modeller med på det show.
Måske han skal bygge lidt andet herhjemme i det næste år, så de andre kan komme til fadet.

Opdagede at en anden "modelbyggerkæreste" var en tidl. studiekammerat.
Helt vildt hyggeligt med gensyn med andre, når man "ofrer" en eftermiddag på mandens hobby.

HUSK, så længe indlæggene er billedløse, skal du klikke i de tomme rum mellem teksterne, så kommer billedet op i nyt vindue og kan ses.
Håber blogger snart får løst deres fejl.

7 kommentarer:

Kirkesjov sagde ...

Øv - ingen billeder.... hvad mon der foregår.... Øv!

Men da ellers en fantastisk præstation du beskriver. Stort til lykke med ham!

Kh. Mette

Frau Putz sagde ...

Tillykke, tillykke.
Glæder mig til at kigge nærmere, når billederne igen virker. Her er ikke engang noget at "klikke" på, så jeg må væbne mig med tålmod ;)

Min mand har også bygget masser af modelfly o.lign. - men det var før han fik hus at bygge om på ;)
Måske han tager det op igen, når/hvis vi nogen sinde bliver færdige med vores projekt i 1:1

Dejligt med sådan nogle interesser.

KH Karina

Pernille sagde ...

Tillykke til ham. Jeg er fuld af beundring for de små modeller. Min egen kæreste har også malet en hel del og hele det der skyggeunivers en lille smule maling kan kreere - det er helt vildt :)

Frøskuffen sagde ...

Min søn på 17 malede i mange mange år også modeller. Det er han heldigvis vokset fra, for den stygge malinglugt hang i hele huset. Vi havde desværre ikke en kælder at stoppe ham ned i.

Jeg har da ikke hørt noget om de billedeproblemer. Men det håber jeg sørme også, at der kommer en ordning på.

tusindfryd sagde ...

Hej Søde

Tillykke!!

Nej jeg kan altså heller ikke finde noget at klikke på!!

KH

Karen Klarbæk sagde ...

Prøv at klikke forskellige steer mellem billederne. Pludselig sker der noget.

Annefia sagde ...

WOW!!! Så otroligt imponerande saker! Du får gärna visa mera av hans modeller när det fungerar bättre med bilderna igen.