tirsdag den 29. marts 2011

DIY for børn

Mine børn har i flere år jævnligt anskaffet sig de formelige hyggelige moody figurer,
men efter en tid begyndte vi at lave dem selv.
Nu er de så øvede, at Ida Katrine (8 år) og hendes gode ven Jonas fra klassen, selv kunne lave dem.

 De er ret sjove at lege med siger de.
Og de laves sådan her:

 Kartoffelmel presses via en tragt ned i en ballon
 (helst en god kvalitet som de her fra Søstrene Grene).
Når der er nok kartoffelmel i, lukkes der med en knude af ballonen.
Herefter tegner man øjne med en tush og laver hår af garn.


Og så er det op til mor at rydde op :)


God fornøjelse.
PS. med mere tålmodighed kan de sagtens laves MEGET større.

5 kommentarer:

Lene sagde ...

supert at du netop bringer denne DIY, for min herlig søn har længe fablet om at lave disse ballon-dimser selv...nu er der jo ingen undskyldning vi må i gang.

Britta Svanborg sagde ...

Godmorgen tirsdag og dig. Nu er det ved at være på tide jeg bevæger mig til Kolding, hvor Søstrene Grene har butik. Jeg mangler ALT, ser så mange gode ideer på bloggen, der kræver materialer fra denne sjove butik.

Frøskuffen sagde ...

De dejlige gummihoveder :)

Vores børn fik dem altid, når vi ferierede sydpå. Af en eller anden grund gik der altid hul på dem i bilen, når man var tusindvis af km. væk fra en støvsuger :)

Fru Rønne sagde ...

De er pragtfulde - og gode til at side og "dimse" med (siger en erfaren lærer, der også selv nyder dem)

Mia sagde ...

Dem har jeg også lavet med mine elever på et tidspunk! Men jeg synes tuschen smitter af - hvad er din oplevelse?

Smil fra Mia