mandag den 1. marts 2010

Top 5 loppefund

På opfordring fra Wenche viser jeg i dag mine top 5 loppefund.
Mit absolut nummer 1 loppehit, er disse metal skamler fra en amerikansk nedlagt lægeklinik.
Klinikken var "urørt" fra lige efter 2. verdenkrig og frem, så de er fuldstændig autentiske.
Købt på loppemarked i USA og bragt hjem i en kæmpe ishockey taske jeg måtte købe til lejligheden.

Dukke seng på hjul. Fandt oprindeligt 2, men gav den anden til Wenche.

Amerikanske henkogningsglas.....jeg har en hel samling med skuelåg. Hjembragt i flere omgange fra loppemarkeder i Pennsylvania USA.

Tilpas slidt muselmalet fad. Jeg ELSKER ovale cremefarvede fade fra ALUMINIA, men kunne alligevel ikke stå for denne skønhed.

Tuborg kassen. Er pludselig blevet brændekasse. En af 5 superfavorit loppefund

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se loppefund fra:
Emilie, som er helt ny blogger, men ikke mindre interessant af den grund. Så kig ind til hende....
og fra Mette/Differentia fordi hun har fede NEONfarvede ting på sin blog og masser af "mine" stoffer...så hvad med loppefund Mette, hvordan ser de ud hjemme hos dig?

4 kommentarer:

En fugl i hånden sagde ...

Hej Karen

Fine sager, du viser frem. De skamler er da intet minet end ganske og aldeles fantastiske. Kan sørme godt forstå, du gad slæbe dem med dig over Atlanten!

Har du i øvrigt set vinderne af mine give away? ;)

KH Helle

Silje sagde ...

Fine ting, spesielt krakkene. I Norge har vi noen gamle glass som ligner de du har på bildet. Vi kaller dem Norgesglass, det står printa på glasset på samme måte som dine. De er perfekte til hermetisering og selvfølgelig til ting og tang.

En god kveld ønskes fra Silje og Vibecke

Unknown sagde ...

Super fede skamler - det var da helt sikkert besværet værd, at slæbe dem med hjem.

Julia sagde ...

nej, hvor er du god til lopper! jeg ender altid med mere skrammel...