mandag den 8. marts 2010

Dansk design

I aftes havde vi 3 indiske mænd til middag. De er en del af den større globalisering og kolleger til min mand. De arbejder for en dansk virksomheds udviklingsafd. i Indien.....mange job kan jo udføres hvor det skal være, men lige nu de altså her i 14 dage, og hvad var mere nærliggende, end at de skulle besøge en kollega i en dansk familie, når nu det er weekend og de har masser af tid.

I den anledning havde vi Arne Jacobsen bestik på bordet. Mest fordi det er dansk design i topklasse, og dernæst fordi indere ofte er vandt til at spise med fingrene.
Jeg er stolt af at være dansk. Men nu ikke af de helt sædvanlige årsager. Mest fordi de var så forundrede over at danske firmaers ansatte (ikke bare os) behandler dem som kolleger. Helt ærligt. Er vi nået MEGET længere end vi troede?

5 kommentarer:

Emilie sagde ...

Dejligt Karen! Der fik du lige opsummeret mit liv i få linier! Dansk design (min farfar var Børge Mogensen) og indere (har boet dernede i 5 år!!)
Dejligt!!
Hvordan fik du den der tranlator funktion på din blog hvis jeg endnu engang må spørge ; )
Se min give away! Og mine loppefund er næsten klar til at komme på! Kh Emilie

Conny sagde ...

Karen jeg er også meget glad for dansk design, kan side hær og nyde dit smukke bestik.Hvor det glæder mig at læse, det sidste af dit indlæg.

Dorte sagde ...

Er vild med Arne, har hans café latte skeer og bruger dem hver dag. Det lille aj på bagsiden er så fint, enkelt og helkt perfekt. Dugen er den nyt fra stof og stil? Var i Roskilde forleden, uha, der er mange nye og helt vidunderlig uundværlige skønne sager.
:O) Dorte

Sylvia sagde ...

Når det kommer til DESIGN, kunne jeg ønske jeg var Dansk!! Har du virkelig Arne jacobsens bestikk?? jeg er vill med hans stil, og har han ÆGG i stuen. Jeg mangler bare hans maur-stoler, moske rundt elipse-bordet til Piet Hein? Men det får komme en annen gang.
Jobben min er i en butikk hvor vi fremmer Norsk Design, og Norge har (heldigvis) kommet et stykke på vei nå, med eget design.
Ha en god middag med Indierne.

Hanne ... sagde ...

Så deler vi bestik, Karen:-)
De relativt nye caffelatte-skeer er uovertrufne. Slanke og dejligt lange