Viser opslag med etiketten Fødselsdag. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Fødselsdag. Vis alle opslag

tirsdag den 21. februar 2012

Som mine egne...

Små filtflag til kagerne ( til de hæklede kager måske?)
Lige fra Anna og Claras egen lille vimpelfabrik.


Og næh, nej.....de koster som sædvanligt ikke alverden!
Ja....indrømmet, jeg har hjulpet dem en smule på vej denne gang.

onsdag den 9. november 2011

Funny fest

Ida Katrine har haft fødsesldag i dag.
9 år. Og der har været talt ned i ugevis.
Hun er blevet fejret på allerbedste vis.
Gudfar Lars havde sørget for en funny fest ting, sammen med hendes storesøster Karoline.
Den her på billedet. Nemlig.

Den var foldet sammen. Så tænder man de små lys og en fontæne af lys står op, mens bladene og de små lys folder sig ud.
Til sidst spiller den happy Birthday og drejer rundt.
Se, det var en rigtig fest.

Fundet i en invandrerbutik i Aarhus, så vidt jeg forstod.

torsdag den 8. september 2011

Papir papir papir

Får man nogensinde nok?
Nej vel?
Jeg faldt lige for dette skønne skønne.....måtte lige eje det også :)




Alle 3 er fra Ønskefe.

fredag den 22. juli 2011

Ved I hvem der fylder 3 år i dag?

Det gør bloggen her.
Men den har ikke været særlig sød, (døtrene siger den har stjålet deres mor) at dømme efter vejret. For selv i Skagen regner det i dag.
Det er ellers første gang siden søndag.
Jeg er midt i bagningen af 3 plader kanelsnegle.....for fødsesldagen skal da fejres.

onsdag den 15. juni 2011

Mine aftener i paradis....

Stærkt inspireret af en film titel....
Men det skulle nok bare hedde "min aften i paradis".
For vi var på besøg til en fødsesldagsfest i Karolines klasse forleden.
Bare til kaffe, for børnene skulle blive og sove i telt.


Det yndigste gamle hus her i Silkeborg (Sejs) med en skøn gammel have og en formidabel udsigt.


 Her er et kig fra terrassen.


 Og stien til stranden (Søen).


Halvejs nede til det lille eget stykke strand med badebro.

Børnene badede og bagefter var der bål og snobrød og skumfiduser.
Hvem ville ikke gerne bo her? Jeg gad godt.....så kunne jeg med rette sige mine aftener i Paradis.

onsdag den 25. maj 2011

Til lykke til min mor i dag

Min mor har fødselsdag i dag, men er på besøg hos min søster,
så vi skal desværre ikke hygge i aften eller ses eller noget.
For min søster bor i USA, så det må lige vente lidt.


Mor her er en del af din gave.
Jeg ved du er rigtig glad for Mette Blomsterbergs opskrifter.
Nu er der en hel bogfuld du kan prøve.
Den ligger klar så snart du er hjemme igen.

lørdag den 16. april 2011

Hun overlevede....heldigvis

Min elskelige og altid hjælpsomme veninde Christina (Hende med "livsbilledet") snakkede i mobil hos nogen venner forleden aften og ville lige gå ud på altan/terrassen måske for at undgå larmen?
Hun ved nok dårligt nok nu hvorfor....husker det måske ikke, for altanen var væk p.g.a. ombygning og  hun styrede 3 meter ned.
I dag 1½ døgn senere skulle hun selv og Emma (datteren) fejre fødselsdag, så jeg meldte mig i lynets hast til at komme forbi med hjemmebagte boller. Det er ikke let at lave noget med en brækket arm, fortrakt ledbånd, trykkede ribben og ikke mindst kraniebrud.


Men da min mor og jeg havde første forsøgsdag med cupcakes og frosting som første step
var det jo nærliggende lige at stikke et stativfuld af dem med også.


Det er de her farver man bruger bl.a. til at farve frosting med, og der skal virkelig kun en tænstiks ende farve i til en hel portion frosting. og kun ca. 2 hvis de ikke skal være pastel/sukkerfarver, som jeg havde lyst til.


Og ja mindre end 6 farver kunne da ikke gøre det. Så der er til LAAANNNG tid.
Men jeg har nu også planer med mere jeg skal lave og prøve.
Kurven med boller blev dekoreret med en af de små hæklede flagranker.(Klik og download Opskriften)


Rigtig god fødselsdag og TAK fordi du overlevede Christina :)

søndag den 3. april 2011

Kagen der "endelig" kom

Til fødselsdagen lørdag aften i Odense, ankom pludselig en kæmpe kage i 3 etager.
Fødselaren Anne Marie havde nemlig aldrig fået en bryllupskage, da det var et
"hemmeligt" bryllup da det fandt sted.
Gemalen havde derfor overrasket hende med en kage af dimensioner her på 40 års fødselsdagen.




Kagen var lavet af bl.a. svigerinden Julia, som viste sig også at være blogger.
Tænk hvor mange fantastiske talender der findes som ikke bliver vist frem!
Men her er den altså så. Måske der kommer flere kager i fremtiden på Julias egen blog?

mandag den 7. februar 2011

Party i provinsen

Lige den lille pakke her, kunne jeg da naturligvis ikke stå for....se lige farverne.
Fundet i Spar supermarkedet på Fanø.

fredag den 4. februar 2011

Karoline og "guffar" Lars

I dag fylder vores Karoline 11 år.
Vi fejrer det med bedsteforældrene og naturligvis "guffar" Lars.
Karoline fik "tildelt" Lars (og hendes søde gudmor Anita som desværre bor på Sjælland) da hun blev døbt.
Lars har taget denne opgave helt bogstaveligt.
Billedet her er fra sidste år, hvor det naturligvis var Lars der hjalp Karoline af med gibs-armen.
Forleden var Karoline på madkursus-eftermiddag hos "Guffar Lars" indtil Pindsvinemanden, mormor og lillesøster Ida Katrine kom til
aftensmad. (Alt mens jeg var på messe)
I dag kommer han natuligvis til fødsesldag og "spolerer" hende med et eller andet sjovt han har fundet på.
Sidst han var her lærte han hende at lave bobler med tyggegummi.
Lars har denne særlige evne at vide LIGE hvad Karoline synes er allermest sjovt.
Tusind tak fordi du er der for hende søde Lars.
Og STORT TIL LYKKE til Karoline

tirsdag den 18. januar 2011

Nej, den er da slet ikke fed vel?

Jeg fik den fineste porcelænslampe af min søde blogven Wenche,
Og at dømme efter kortene der lå ved den, må den være fra Butik Nø i Larsbjørnsstræde 22.

Kigger mig stadig om i huset efter den HELT HELT rigtige placering.
Med lampen fulgte flere forskellige farver ledning.
OK jeg er "Fætterhøjbenline".

søndag den 16. januar 2011

Vinderen af den lille hurtige konfektbogs giveaway er....

I anledning af min fødsesldag har min mor skrevet alle navnene ned.
(heldig ikke?)


 Yngstebarnet Ida Katrine er den glade lodtrækker.


Og vinderen er....

Kreative Louise
Sender du mig din postadresse pr. mail:

lørdag den 15. januar 2011

Snart et par fødselsdage

Endnu er alt nok kaos i stuen.
Den nye dør kom i i mandags, men der skulle fudses i siderne og laves gulv og tapeseres og males
og gøres rent og sættes på plads....så....
måske miniature flagranken her, nok ikke er hængt op over bordet mellem lamperne til i morgen når jeg er kommet hjem fra 4 dages messe
i Frankfurt og venter at blive fejret....bare lidt.

På torsdag er det pindvine mandens tur....alt imens jeg stryger til et spændende arrangement på Sjælland.

onsdag den 12. januar 2011

Lille rask Konfektbogs-giveaway

Indenfor kort tid runder bloggen måske 1200 faste læsere
eller jeg runder i hvertfald selv et år mere.
I den anledning udlodder jeg en lækker konfekt bog
En kommentar giver et lod.
Der er ikke andet du skal gøre for at være med, før jeg trækker lod på søndag aften
den 16. Januar 2011 kl. 20.00

søndag den 2. januar 2011

DIY Små hæklede fødselsdags flag på række

Havde du også rigeligt at lave i December?
Nåede du slet ikke at prøve alle (eller bare nogle af... )de hæklede ting i min julekalender.
Så vil jeg da lige minde om, at du stadig kan nå det.
Små flag på række er jo ikke forbeholdt julen og de er i øvrigt rigtig fine som gavebånd om en pakke.
Du kan stadig downloade opskriften direkte HER til udskrift.
Klik på den 2. Decembers når du kommer frem til dem.


fredag den 31. december 2010

Godt nytår til alle og til lykke til.....

Rigtig godt nytår til alle I kære bloglæsere og bloggere.
Og et kæmpe til lykkke til min svigerfar og Wenche, der begge har fødselsdag i dag.
I skal blive fejret skal I.

GODT NYTÅR

Hjælp mig med at fejre Wenche på hendes fødselsdag

Hjælp mig med at fejre og overraske Wenche/Tusindfryd.
Hun har nemlig fødselsdag i dag...ja, på selveste nytårs aften.
Kig ind på HER hendes blog og skriv til lykke.
Du kan jo samtidig lykønske med, at hun skal lave en dukkebog på Forlaget Klematis
som herren HER står bag.
Så bliver jeg RIGTIG GLAD.
Tak for hjælpen.

tirsdag den 16. november 2010

Lav blomster lav blomster.....

Sammen med en lille flok af det store fødselsdagsselskab i søndags, fremstillede jeg fine silkepapirs blomster
De er så lette at lave, at de 8-9 årige piger var vildt begejstrede.
Ren nørklehygge og ro med noget af flokken.

Silkepapir i gode farver til 6,60 Kr pr. pakke med 10 ark blandet fra Søstrene Grene,
lidt smykketråd og en pakke perler.

søndag den 14. november 2010

26 børn til fødselsdag

Lige om lidt får vi 26 børn til fødselsdag. Hele Ida Katrines klasse er inviteret.
Der er kun 4 afbud, så der blever tryk på med 26 børn i huset.

Vi er lige ved at være klar.

tirsdag den 9. november 2010

Ida Katrine fylder 8 år i dag

Vores allerskønneste Ida Katrine fylder 8 år i dag.
Så burde det vel være hende der fik alle disse skønne viske lædere.
Men nej...de er til storesøster.
Indkøbt i rigelige mængder så farmor og farfar har noget at dele ud af. Noget som pigerne storelsker.
Du finder dem HER.
Eller i butikken Sanrio Shop, på Gl. Kongevej 101, Frederiksberg.
15 Kr. stykke. Hver 11 er gratis i rabat i butikken.
Alle mad delene bliver brugt i lege med pigernes feer eller pet shop dyr.