torsdag den 14. marts 2013

Palæo knækbrød

Ja ja hvor vi ka'...
Jeg fortsatte i aftes med at bage efter Palæo principper.
Knækbrød af kerner.....hurra hvor det smager godt. Og et hit at jeg glemte saltet.
igen inspireret af min ven Lars.

Jeg tændte ovnen på 175 grader (uden varmluft)
Jeg brugte:
 2 dl. hørfrø
2 dl. græskarkerner
1 dl. solsikke
2 æg
1 dl. boghvedemel og en sjat vand.
Jeg glemte saltet, så det blev drysset ovenpå, hvilket bestemt er et hit :)

Jeg rørte det hele sammen og fladede det ud på et bagepapir på en bageplade.
(Og her var det jeg kom i tanke om saltet...)
Bagte det i ca. 45 min.

Lagde det til afkøling på en rist.
Og lod det ligge fremme natten over....så er sprødheden intakt.
Lige klar til madpakker og/eller morgenmad.

Torsdag aften skal der prøves uden æg og med flere slags kerner.

4 kommentarer:

Finurligefinesser sagde ...

Jeg har bagt palæo brød, og nøj det smager også fantastisk...kom også hele mandler i som gjorde det så smukt at se på når det blev skåret ud. Men knækbrød har jeg ikke prøvet, det ser lækkert ud også :-)

Karina Bunkenborg sagde ...

Det ser velnok lækkert ud det har jeg aldrig prøvet at bage. Tak for opskriften!

Kirsten sagde ...

Jeg bager ofte de her, de holder "desværre" ikke ret længe. Jeg skærer dem i småkagestørrelse og de forsvinder som dug for solen.
http://agnesthrane.blogspot.dk/2012/10/ny-last.html

Ruths datter sagde ...

mmm ser godt ut, og i allefall sunt.
Klemz