søndag den 24. marts 2013

Ernæring...rigtig lige nu ?

Prøver ihærdigt på at servere mad uden mel!
Nogle dage lykkes det bedre end andre.
Morgenmaden den seneste uge har været omelet (uden mælk) og smoothie med  rismælk.
Og pigerne siger a de er mætte længere i skolen når de har fået æg.
I like :)



Ømsker mig brændende en fed saftpresse. Ikke en der slynger og derved opvarmer.
Kunne SÅ godt tænke mig ingefær og gulerods drinks til morgenmad.
Hvad gør du for at følge med i det nyeste indenfor ernærings rigtig mad?

7 kommentarer:

Mette M sagde ...

Hej, hvor ser det dejligt ud :-) Jeg er også blevet omelet pige i løbet af det seneste halve år og det er godt. I sidste fandt jeg juice presser (aflagt fra svigermor) frem og har lånt bogen High ón Juice af Mads Bo. Det er blevet til grøntsags/frugt juice hver dag. Smager overraskende godt :) Rigtig god bog til inspiration - og den kan sikkert lånes på biblioteket :)

Karin Grøn sagde ...

Jeg sørger for ikke at følge nogen som helst trends. Jeg er så gammel, at jeg har set, hvad det gør ved mennesker. Pt er mit lille barnebarn i en vuggestue, hvor man har fundet på at intet må indeholde roesukker dvs man så søder med æblemos for af en eller anden grund skulle frugtsukker være bedre - forestil dig lige risengrød med kanel uden sukker og vand til. For mig er det helt ok at man ikke skal spise en masse sukker, men stakkels økonoma der ikke må smage tingene til så de smager godt. Iøvrigt tror jeg ikke der er nogen der kender langtidskonsekvenserne af aldrig at give småbørn sukker. så jeg gør det det jeg altid har gjort- serverer god sund nærende kost af egne grønsager- økologiske igennem 30 år- hjemmebagt brød og hjemmesyltede marmelader og safter- ikke oversukrede men tilpas søde- kød fra min svogers får og en god fiskehandler fra Skagen osv. JO mere forskelligt jo bedre. Fisk hver dag til frokost osv.

Lene sagde ...

jeg har i den seneste tid fået lidt for meget brød og det kan mærkes. Vildt at mel kan gøre så meget ved ens krop.

Karina Bunkenborg sagde ...

Det er da virkelig tegn på overskud når man laver smoothies og alverdens lækkerier om morgenen! Jeg prøver på at servere rimelig sundt mad men ellers gør jeg ikke så meget ud af det.

Dittelouisa sagde ...

Jeg lever selv primært efter LCHF principperne... Low Carb High Fat - ingen mel, sukker, gryn, pasta, ris etc... Og det fungerer rigtig godt for mig! Vi er jo alle forskellige!

Anonym sagde ...

I mine øjne har vi alt for meget fokus på at udelukke sukker, stivelse ect. Og for lidt fokus på at op-prioritere frugt, grønt og varieret kost. Vi glemmer hvad der fungere for os frem for hvad der er "rigtig" i ændres øjne. Undskyld Karen men det er min holdning til din overskrift

Mette sagde ...

Jeg venter i spænding på sådan en her http://www.wupti.com/Produkter/Husholdning/Koekkenudstyr/627848/Wilfa-SJ150A-juicepressser.html - High on juice er også klar. Glæder mig til at erstatte den nuværende juicer med en langsomkørende.