søndag den 1. april 2012

Verdens bedste brød

Jeg elsker at blive inspireret. 
Max er en passioneret mad blogger og han har bragt den amerikanske idé,
 om at bage brød i en gryde i ovnen til Danmark.



Og ja, det giver den mest fantastiske skorpe og en endnu bedre smag.
Tak Max....det virker og smager fantastisk.
Og hov...var der ikke noget med jeg ikke spiser hvede???
Jo, men når man laver det her brød med Aurion biodynamiske hvedemel med alt det gode indhold
kan det da ikke være helt så skadeligt som "papmel" vel?
Ihvertfald smager det fantastisk.

7 kommentarer:

Curly sagde ...

Hvor er det bare pudsigt!!! Jeg blev selv introduceret til kvalimad.dk og selv samme opskrift i går. Jeg bliver nødt til at prøve det, men først skal jeg bare lige ha fat i en gryde!

Karen Klarbæk sagde ...

Jeg brugte en støbejerns ovnfad med staniol over...og det virkede også. Var lidt ked af at sætte min le Creuset gryde i ovnen med plast låg knop.

Karen

Curly sagde ...

Det var da selvfølgelig også en mulighed! Ja, LC er jo ik ligefrem billige så ville være træls hvis låget blev ødelagt. Tror en LC skal på ønskesedlen til min fødselsdag.
Og så kommer jeg til at tænke på, mon ikke en römertopf kan bruges?

Karen Klarbæk sagde ...

Han skriver "jo" på hjemmesiden vedr. Römertopf, men gør opmærksom på, at støberjern bliver mere varmt.

Karen

Curly sagde ...

Okay, jamen så er det jo uddebatteret... Må nu indrømme at jeg slet ikke har fået læst opskriften endnu... tøhø :)

Anne sagde ...

Hej Karen.
Hvis du er til kvalimad, skulle du tage at kigge på:
http://www.faster-philip.dk/
Han har også tidligere lavet brød i ovnen, flere forskellige slags mener jeg.
Derudover laver han alt muligt andet lækkert. Man kan søge på hans blog.
Hilsen Anne.

Karen Klarbæk sagde ...

Hej Anne

Tak for inspiration.
Jeg kigger.

Karen