torsdag den 7. april 2011

Kirsebær i særklasse

Som barn skulle jeg lære at spille klaver.
Min søde klaverlærer ville helst have 2 børn på samme tid, så jeg spillede sammen med Søren, vore forældre var venner og Søren gik i samme Steiner skole som jeg.

Lige klaverspillet kom ikke til at "spille" så godt for nogen af os.
Det blev ihvertfald ikke der vi udviklede talenterne!
Men Søren han har (ikke så underligt med alt det han kan indenfor bær avl)
fået fremstillet de skønneste produkter af sin egen kirsebær avl fra gården.
Og det er luksus i særklasse tør jeg godt love.


(Billedet er lånt fra hjemmesiden. Undskyld Søren, jeg spurgte ikke om lov først. Flot hjemmeside i øvrigt).

I min barndom blev vi inviteret til at komme og plukkede rent, når kirsebærrysteren havde været der,
så jeg kender om nogen hans families høje krav til bærene.
Skulle du have fået lyst til at prøvekøbe kvaliteten, eller bare høre lidt om den skønne Herregård Selleberg på Fyn, kan du kigge ind HER.
Man kan også besøge gårdbutikken. Du finder åbningtider og lidt om udvalget af delikatesser HER.
Og forhandlerlisten indeholder min grandkusines skønne vin/delikatessebutik i Fredericia
det er hende der har anbefalet mig Sørens produkter.

Måske der er nogen der allerede kender Sellebergs kirsebær delikatesser?

7 kommentarer:

Julie Søndergaard sagde ...

Jeg var til madbloggertræf hvor der var blevet sponsoreret syltede kirsebær derfra, men jeg har endnu ikke fået det prøvet.. Men jeg fandt en opskrift her i blogland den anden dag med kirsebær-koldskål lavet med siruppen og så med de syltede bær sammmen med kammerjunker på toppen.. Så mon ikke jeg snart skal ha' åbnet glasset og få smagt de lækre sager!

- Julie
(juliabsn.blogspot.com)

Loppe-shoppe sagde ...

Jep, kender godt de kirsebær, og smukke Selleberg - og kiropraktoren...
Hvis man er på de kanter i kirsebær-sæsonen er der salg ved vejen af de frisk-plukkede bær.

Ulla sagde ...

Jeps og smager rigtig godt. Min madpusher som er Odenses bedste gourmet madpusher, Caroline, har dem,
http://www.caroline-online.dk/

Signe sagde ...

Det er næsten fast sommer-ritual at køre forbi Selleberg... Fantastiske (friske) kirsebær - jeg ser frem til at prøve de øvrige produkter også...

Pernille-Frederikke sagde ...

Min kæreste fik en kasse med de lækreste ting, bl.a. denne skønne sirup, da han stoppede i hans vikariat. Og vi er forbi der i sæsonen og købe friske - sidste år var høsten desværre dårlig, så vi fik ikke noget

Anonym sagde ...

Har stadig mine stående fra madbloggertræffet, men kan ikke rigtig nænne at åbne den - må dog nok hellere få det gjort :-)

Mange hilsner
Birthe

jette sagde ...

Det gør jeg. Vi var til Kirsebærfestival i Kerteminde sidste sommer og købte deres kirsebærsirup.