Hvor får du det fra? Det var en af kommentarerne på min blog, da jeg viste børnegrydelapperne første gang i går.
Og ja, hvor kommer ideer fra?
Jeg har tit tænkt på, om det bare er noget der ligger lige over os, og som frit kan hentes ned, når vi er i humør til det? Om det er et fælles tankesæt man frit kan låne af? For hvorfor er der ellers så mange der får/har de samme ideer.....vel at mærke UDEN at man har set hvad de andre har lavet?
Hvorfor skal der nogen gange ikke ret meget til at sætte tanker i gang?
Min "søster" i München har lavet dette lille dukkekøkken arrangement, med Rosti/Margrethe skålen i mini....og jeg havde da bare ALDRIG tænkt, hvor fedt det er at den er lille og ligesom mors? Havde du?

Men det jeg kom til at tænke var, at mine "familiegrydelapper" (som i øvrigt er supergode, fordi man ikke kan stikke fingrene igennem) da kunne være lige så søde i små.

Og hele bilturen hjem i dag fra München (kl.10-21.00) har jeg hæklet, for manden var så sød at køre. Uafbrudt. For lige at se dem i pink og grøn og lilla også.

De tre i Benjamins dukkekøkken blev hængt op i morges, og blev der, for de passer jo lige til skålen. Og sjovt nok, så fik jeg lyst til at lave en hel masse andre ting til køkkenet også, nu bagefter......
Når jeg har ferie kommer ideerne væltende, og jeg har heldigvis tid!
Hvor får du ideer fra? hvad inspirerer dig?