søndag den 25. december 2011

1. Juledags glæder.....

Jeg benytter 1. Juledags ensomhed til at spartle det nye loft i køkkenet.
I eftermiddag kommer mine børn heldigvis forbi et par timer med eks'en og en god ven, der skal få min compuer til at komme på netværket. Pyh, jeg savner allerede pigerne frygteligt.
Glæden er højere til loftet, ro og N*Grandjean på anlægget....(kan næsten ikke leve uden..lyt med her).
(Under fanen musik finder du f.eks. "Love Rocks" eller "Wake up with me"...lutter skøn musik)
Og tænk, det her kalder jeg: "Nu skal der kul på tilværelsen".
Fremtiden: Jeg vil være sammen med mennesker der vil fortælle, snakke, være i nuet.
Dem for hvem verden ikke bare er sort eller hvid, men alt det midt imellem.
Ingen netdating. Ingen søgen efter ny partner. (De dukker op hvor man mindst venter det).
 Ikke så meget udvendig party.
Jagten er gået ind, på de indre værdier i stedet.
Melankolien. Lad den bare være der. Jeg drømmer mig ikke tilbage.Ingen bitterhed.
Kun fremad. Livet bringer nok hvad jeg har brug for.



Og så er der lige 3-4 gange pudsning og spartel tilbage og 27 cm højere til loftet end før.
Realiteterne banker på.

Glædelig 1. Juledag.
Og tusind tak for alle hilsnerne i går.

10 kommentarer:

Lisbeth Angelbo sagde ...

Hejsa. Dejligt at læse din positive indstilling til fremtiden.

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Hej Karen

Lyder til at du er på rette vej.
Du er bare sej!!!

Glæder mig så meget til at se billeder fra din nye lejlighed, når den er klar.

Ønsker dig en fortsat Glædelig Jul

Knus Fra Susi

c.lau´s gavebod sagde ...

Det er dejligt at høre, at du har positive tanker, men man kan også godt fornemme, at det ind imellem gør ondt. Fortsat god jul.

Marina sagde ...

Sikke fine tanker om fremtiden. Du ser rigtigt der tror jeg og til en som dig skal det gode nok komme.

Anonym sagde ...

Hej Karen! Har haft det på samme måde de sidste par år, så dit opslag ramte mig ret præcist. Og ja flere der tænker "gråt" og vil også tage i mod hvad livet gir :) god jul kærligst Gitte

Trine F sagde ...

Positive tanker du gør dig om fremtiden ;-)
Dejligt med højt til loftet både bogstaveligt og i tilgangen til livet.

Tine Ellehave sagde ...

Hej Karen.
Har nu fulgt din blog i de sidste 14 dage og er meget imponeret. Jeg kan kun udholde kort tid på nettet pga samsynsproblemer. Du er meget dygtig og lyder som et dejligt menneske. Du har inspireret mig til at hækle igen og det er super øjen træning for mine øjne som har været så dårlige at jeg ikke kunne læse, skrive, sy, strikke eller hækle.
Venligst Tine

Saraju - Susanne Gerlach sagde ...

Synes det er pragtfuld musik med mere mening i, end det jeg plejer at høre og
" Og tænk, det her kalder jeg: "Nu skal der kul på tilværelsen".
Fremtiden: Jeg vil være sammen med mennesker der vil fortælle, snakke, være i nuet.
Dem for hvem verden ikke bare er sort eller hvid, men alt det midt imellem.
Ingen netdating. Ingen søgen efter ny partner. (De dukker op hvor man mindst venter det).
Ikke så meget udvendig party.
Jagten er gået ind, på de indre værdier i stedet.
Melankolien. Lad den bare være der. Jeg drømmer mig ikke tilbage.Ingen bitterhed.
Kun fremad. Livet bringer nok hvad jeg har brug for." Citat Karen Klarbæk.

Det er inspirerende, og noget jeg vil tage til mig. Det er en skøn blog at følge med i.

Randi B. Jensen sagde ...

Først glædelig jul - jeg har ikke været på bloggen i mange dage, men har lige læst tilbage i din blog nu. Din eftertænksomhed, din lyst til at få det bedste ud af livet, det giver gode tanker for mig - "lav en god dag" den vil jeg tage til mig.
At leve i nuet, at tro på, at det gode kommer, når vi i øvrigt lever vores liv, som vi gerne vil - det er efter min mening en rigtig god livsfilosofi - som jeg selv øver mig i at leve efter.
Det at komme videre i sit liv uden bitterhed og fortrydelse - det gør livet så meget nemmere - og uanset hvad der sker, har du fået det bedste i verden ud af dit ægteskab nemlig to skønne piger.
Jeg glæder mig til at følge med i ddit nye liv i det kommende år :-)

Tina Dalbøge sagde ...

Hvor dejligt at se det går fremad med det loft. Og dejligt at der også bliver så højt til loftet i dit "nye liv". Jeg vil meget gerne komme forbi her mellem jul og nytår hvis det passer dig... KH Tina