onsdag den 7. december 2011

6. Dec. Dagens låge i min gør det selv julekalender

Ingen "gløgg-brændte" fingre til udendørs bålgløgg her i afventstiden.
Men det kunne lige så godt være festlige covers, der lige passer til andre glas end de der dyre sager du har kigget på, og endnu ikke købt.
Det kunne være en helt lille stak, som gave, til en man kender, der snart skal holde fest?
Så kan gæsterne genkende lige netop deres krus.
Jeg har hæklet i uldgarn, måske det også holder den varme drik ekstra varm?
Du finder min opkrift herunder.


Kauni 100% uld. Fås bl.a. hos tanterne.
Hæklenål 2.5
lm = luftmasker
stgm. = stangmasker
km = kædemaske

Lav en løkke og begynd med 35 lm.
Vend med 2 lm og hækl 1. rigtige stgm. i 3. maske + yderligere 34 stgm.
Vend med 2 lm tag ud i første maske og hækl stgm rækken ud.
Vendmed 2 lm tag ud i første maske og hækl stgm. rækken ud.
Fortsæt således til ønsket længde. F.eks. 10 rækker i alt.
Hæft ender og sy coveret sammen.


Og så har jeg jo "småsnorket" lidt fra bloggen i dag, ved at være i IKEA og bestille køkken, på vej hjem fra arbejde.
Derfor kommer 6. DIY først på nu i en sen nattetime og jeg lader den være 7. Decembers indlæg også.

3 kommentarer:

Lene sagde ...

ej altså Karen, hvor er det smart og en super god idé.

63 grader nord sagde ...

Flotte farger!
Disse kunne jeg like!

Ha en fin dag :0)

From sagde ...

Hvor er de fine :)
Dem tror jeg bestemt jeg skal have lavet en stak af. De er jo gode hele året, og kan gemme de grimme engangsbægere lidt :)