mandag den 19. januar 2009

Elsa Beskow min evige inspiration

Er der noget som Elsa Beskows univers. Jo mere skovbund jeg kan få lige nu, jo bedre.
Deraf kommer mine hæklede svampe, som herhjemme har vokset sig store (heavy cotton i stedet for cotton og en lidt større hæklenål, men ellers samme opskrift).
Køb opskriften her: http://www.stofogstil.dk/

På samme mønster/opskrift finder du vejledning til de brune svampe også....og hvor mon jeg er blevet inspireret til dem????? Begge billeder er hentet fra en bog der i 1947 udkom på dansk: "De små skovnisser" af Elsa Beskow.

Her er svampene i Heavy cotton og dem i glasset er lavet ud fra den almindelige opskrift, blot jonglerer jeg lidt og laver bayer og store voksne o.s.v. Prøv selv...man bliver afhængig af svampe.

Med til svampe og skovbunds universet hører også disse små rå grantræer. De er lavet af: http://www.nielswraa.dk/

8 kommentarer:

Camilla sagde ...

Svampene er lækre i store med sandfarvet stilk. Og grantræerne er rigtig fine og oser af håndværk.

Juliane | Fröken Skicklig sagde ...

Kära Karen, Du är inte den enda som är lite flugsvampberoende... ;-) Prickiga hälsningar!

Helle : sagde ...

De svampe er bare så søde, jeg har flere stående endnu og jeg kan ikke få mig selv til at gemme dem væk :-)

Hanne ... sagde ...

Sikke nogle grantræer... og svampe ;-)

HildeS/Frøken Fryd sagde ...

Hei Hei.
Elsa Beskow sine bøker er skjønne, og eg las dei til mine barn når dei var små.
Fluesoppane er så herlege og i går kom det mønster på dei i pakken fra Stoff og Stil.
Gratulerer med overstått bursdag.
Så fint fuglebur du fekk:)
Edme serviset er nydeleg og forstår godt at du samler på det.
Ha ein riktig fin dag.
Klem H

Unknown sagde ...

Hvor er de fine ! Elsker Else Beskows univers :-)

Prinsesse Elin sagde ...

De er riktig nydelige de soppene ( svampene) Jeg har en blogg venninde som laget både puter og julestrømper med motiv fra Elsa Beskow. Nydelige bilder. Man blir aldri for gammel for de bøkene.
Ha en herlig dag. Klem fra Elin:O)

Astrid sagde ...

Jeg elsker også Elsa Beskow - jeg er på det nærmeste flasket op med hendes verden! Dejlige svampe, du har lavet - det er sjovt, som svampe bare er en af de der ting, som fungerer godt til rigtig mange kreative ting. De er også vidunderlige på stof.