mandag den 23. september 2013

Kalk maling indendørs

Jeg har længe haft en væg i min stue med en pudder rosa farve.
Egentlig var det et kalket look jeg ville have frem, og det lykkedes også med en Flugger maling til udendørs brug.
Det havde dog været MEGET lettere hvis jeg havde kendt disse skønne kalk malinger i de FEDESTE nuancer.
 
 

Med dem kunne jeg have ramt både farve og overflade dengang, uden at gøre mig SÅ meget umage med at ramme....det var nemlig mere held en forstand, at det lykkedes.
 
Det jeg ELSKER ved kalk farver er, at overfladen vibrerer i mellem lys og mørke.
Det gør at væggen får et levende look.
Og så kan disse malinger Så meget mere når man bruger dem på møbler, og sammen med voks.
 

Jeg så dem på FORMLAND messen hos Cinteriors.dk
og heldigvis kan man finde dem på nettet, nu hvor de er spottet første gang :-)


Er du også til matte kalk farver på væggene?
 

7 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Tak for info om denne maling...den ser ud som noget der er værd at huske på...

DianaB sagde ...

Annie Sloans chalk paint er fantastisk, men den koster også, så har man mod på det, så er det nemt at lave selv. Der findes et utal af opskrifter på nettet, så det er bare i gang. Jeg har malet møbler med min egen chalk paint, givet det voks efterfølgende, og det er fantastisk at arbejde med.

Anonym sagde ...

det ville da være rart med link til selv at lave det :)
astrid

ullakk sagde ...

Kære Karen
Kender til til kurser i nær fremtid i Jylland eller Fyn i Annie Sloans "kalkunivers"?

Finsen sagde ...

Hvilken voks bruger du så?

Anonym sagde ...

I København har vi en Naturmalingforretning (Der må da være én i andre byer ). Her kan man købe lige den farve man vil have. De blander som man vil have det. Malingen er nem at arbejde med og dufter dejligt. Helt uden giftstoffer og stads. Den tørrer hurtigt og bliver helt mat. Da den er tyk, har jeg malet i stuen med pensel for at undgå de små dutter fra rullen. Men så malede vi juniors værelse med rulle og det er også blevet fint. To lag maling dækkede snavset hvid og lyseblå.
-et alternativ til kalkmalingen og en genvej til matte miljørigtige vægge.

Karen Klarbæk sagde ...

Tak for tippet :-)