fredag den 8. maj 2009

Et kig i den store skænk med glaslåger

Jeg har sådan et kæmpe skab til duge, vaser, stel og glas. Det var et jeg var med til at få med i kollektionen, da jeg arbejdede hos Lene Bjerre. Jeg har hele tiden fortrudt at skabet kun var sort i stedet for sort udenpå, og hvidt indvendigt....og nu går jeg så med overvejelsen om at male det indvendigt...jeg tænker endnu....

Krusene her er gamle og fra et nedlagt hospital, og en del min samling af industri-vintage ting..... Det har (når alt kommer til alt) været min foretrukne retning i de sidste 20 år.



Fattigmands sølvvaserne her er nye, mens den lille krystal flakon er antik.


Krystalglas samlingen er arvestykker fra min farmor.


Men foreløbig står alt altså på sort baggrund....men hvor længe?

5 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ser ut som om du har mye fint i skapet. Jeg er glad i gamle fine ting.
Jeg ville aldri ha malt skapet hvitt inni, er redd det vil se simpelt ut. Vil bare si det slik at du tenker veldig nøye igjennom før du gjør det. Men smaken er som baken og den er delt....:-)))

Anonym sagde ...

Kan godt følge dig i at indersiden skal have en anden farve...
de glas du har er så fine...dem havde min mormor også :-)

Marieinwonderland sagde ...

Så flott et skap! Jeg hadde lyst til å kjøpe et gammelt bokskap på auksjon i fjor, men har dessverre ikke plass. Jeg liker også veldig godt industriell- vintage og er vill med den enkle, funksjonelle design. Kanskje du kan ha en slags tapet inne i skapet?

Unknown sagde ...

Sikke en fin skab/skænk.. Synes den er flot som den er, men det ville selvfølge lysne gevaldigt, hvis den blev malet hvid indvendig. Stort arbejde..;O)
Fantastisk smukke ting du har samlet..
Gitte/ditogdut

barnigjendesign sagde ...

For et flott skap, og så mange fine ting du har. Jeg spinner videre på Majamysils idè. Fest noe tapet eller papir innerst på ryggen i skapet, hyllene må da være løse, og fest det med "tyggegummi" til plakater, så kan du bare ta det vekk på du blir lei det, og skapet er like fint.
Ha en god lørdag aften!