mandag den 18. maj 2009

Badeværelset.....mit absolutte yndlingsrum

Jeg bringer lige, for G.. ved hvilken gang billeder fra badeværelset. Min mand havde sent pigerne i bad og min eneste opgave, da jeg kom hjem var at få dem op igen og i tøjet.

Det gjorde at jeg sad i ro og mag, og kiggede mig omkring og bare nød at sidde....

Skabene fra IKEA er godnok små, til gengæld har vi et par stykker hver.

Jeg elsker de der små nostalgiske detaljer....skruer gennem spejlet...


Fod panelet i samme farve som vægfliserne...


Øjenskylleglasset og medicinglaset i presset glas fra min farmors hjem....

Lamperne fra Lene Bjerre....
Mine allerførste kartotekskasser...i lille størrelse...
Den nostalgiske bruser med håndbruser i børnehøjde....
Og de lette "span" gardiner af stof fra Stof og Stil.

Sæbeholderne fra tyske manufactum.... der også har emalje knager og ALT det nostalgiske grej man kan ønske sig. Min søsters hjemmegjorte sæber (hun bor i USA og laver dem bl.a. med honning fra egen bi-avl)

Kleenes holder og knager fra Manufactum. Og hjemme strikkede håndklæder fra min svigermor.
Alle de ting jeg holder af er samlet i et rum. Og der er stadig ro og overblik..... PY HA. Der slapper jeg af.

8 kommentarer:

Jeannette Mariae sagde ...

Du er i sandhed en heldig kartoffel. Sikke et skønt badeværelse du har.

Kærlige hilsner fra engen ;-)

KATE ♥ sagde ...

Å ja, jeg skjønner godt at du trives på dette rommet.
Det var deilig, med mange flotte og koselige detaljer.
Og rene fine farger.

Ragnhild / Wallas Verden sagde ...

Det var et herlig bad.
Jeg har kost meg inne i din blogg leeenge nå. Du skjønner, jeg har også mine barn i Steinerskolen, så det var kjekt å finne en blogg med litt kjente ting fra det miljøet også. Jeg tenkte å fortelle en av hovedgrunnene for at vi har våre jenter der. I den offentlige skolen sliter de med skoletrøtthet og ungdommene har mistet lysten på å lære mer når de går ut av grunnskole og videregående. Mens i Steinerskolen er ikke dette problemet så framtredende. Jeg har ei i barnehagen, ei i 4.kl. og ei i 9. klasse, som elsker Steinerskolen.

Jeg vil følge deg videre og legger deg til i bloggrollen min:)

Ha en fin uke
:)

Unknown sagde ...

Badet ditt er så gjennomført og fint. Med alle de håndplukkete detaljer. Du er flink til å dekorere. :-)

Grip dagen sagde ...

Jeg liker også denne nostalgiske stilen på badet. Da er det virkelig detaljene som teller!
Vi skal snart pusse opp vårt baderom. Jeg har bare ikke funnet de rette baderomsskap enda... Om de ikke er gamle, så må de i alle fall se slik ut...

Ha det riktig godt!
Klem Marit

barnigjendesign sagde ...

For et deilig badeværselse du har.
Jeg har to som skulle vært pusset opp, men tiden er foreløpig for knapp!

Klem!

barnigjendesign sagde ...

For et deilig badeværselse du har.
Jeg har to som skulle vært pusset opp, men tiden er foreløpig for knapp!

Klem!

Lis Rylander Karlsson sagde ...

Så dit fodpanel i går og drømte om det i nat. nu skal jeg da ha nyt badeværelse. Som i NU!