lørdag den 17. februar 2018

Gratis opskrift på søde hæklede påskeæg

Påsken står ikke helt for døren, men den nærmer sig. Derfor har jeg fundet min opskrift på de søde, små hæklede påskeæg frem igen. Ikke fordi jeg ikke elsker chokoladeæg, men dem kan jeg desværre ikke spise hele tiden, og de vil ikke holde ret længe hjemme hos mig som pynteæg.

Derfor er det jo godt, jeg kan hækle lidt pynt nu, så det er klart, inden det bliver påsken. Jeg hækler også gerne lidt ekstra, hvis jeg ved jeg skal til påskefrokost ved venner eller familie. Æggene er søde i forskellige farver i en lille kurv eller hængt på nogle forårsgrene. Begge dele synes jeg, er fine værtindegaver - og så kan man jo altid give nogle af dem i chokolade med også.


Jeg skrev faktisk om disse fine æg tilbage i 2011, hvor de først var tiltænkt som "lege mad". Du kan læse det gamle indlæg og finde en gratis opskrift på påskeæggene her.


Ingen kommentarer: