mandag den 5. marts 2012

Vi samler på garn...

Ja ja, det er jo ingen nyhed for os krea nørder. Men nu samler vi det ind så det kan blive til 


Garngraffiti/yarnbombing

Jeg har nemlig fået en mail fra to deltagere på den kreative dag på søndag i Odense:

Vi er to der har fået den tossede idé at lave garngraffiti.
Den ene vil pynte Blangstedgård (Odense bydel) den anden havnekulturfestivallen (på Odense havn i maj)
Heldigvis har vi fundet nogle der vil hjælpe os, MEN vi har store ambitioner og kun to måneder…
Så vi har også brug for DIN hjælp.
Vi kan bruge:
·       alle mulige forskellige slags garn. (også fejlindfarvninger)
·       strikkeprøver, hækleprøver og væveprøver (trekanter, firkanter, blomster mm.)
·       Har du et strikke projekt der har givet dig dårlig samvittighed i en årrække, så tager vi imod det med kyshånd. (på ankeret her hænger for eksempel en striktrøje der aldrig blev syet sammen og så lå den i årevis… Nu får den et nyt liv)
Vi kommer med på Karens blogtræf med en ”graffiti-strikke-stand”
Så hvis du har rester du vil donere så medbring dem, så strikker vi af dem på træffet J
Vi glæder os til at møde jer.

Kærlig hilsen
Lisbeth og Kristine (forskelligt.dk) 


Opfordringen er hermed givet videre.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Karen og alle I andre nørklere.
Jeg er ikke selv blogger men følger og inspireres af jer alle!
Jeg vil lige gøre opmærksom på dette initiativ i Jægergårdsgade i Aarhus: https://www.facebook.com/#!/groups/232106623534212/ blot for at sikre, at det ikke går jeres næse forbi ;) Jeg synes det er et super hyggeligt projekt som jeg er spændt på at følge.
Mange hilsner Nina

Kristine sagde ...

Skønt Karen
Tak for det fine indslag :-)

Inspireret af ovenstående kommentar vil jeg lige tilføje at vi også har en facebookside:
https://www.facebook.com/groups/232106623534212/#!/pages/Garngraffiti-i-Odense/113441205451327

Det er dejligt som der viser sig masser af muligheder rundt om i Danmark for de (strikke-)graffiti lystne:-)

Glæder mig til det forestående træf.
Mange hilsner
Kristine (www.forskelligt.dk)

Monsar M sagde ...

Fedt initiativ! Det skaber glæde, varme og en positiv atmosfære i det offentlige rum. Perfekt at kombinere det med forårets komme :)

Strikkeglæde sagde ...

Hvordan kan man aflevere det? Jeg bor i Aarhus.

Karina sagde ...

FEDT!! Jeg er selv sprunget ud som garngraffiti kunstner i år - I kan se billederne på min blog :-)

MAKE A YARNBOMB
NOT WAR!!

:-)

Kristine sagde ...

@Strikkeglæde
Vi kommer til Karens træf på søndag, så der kan det medbringes.
Kommer du?

Ellers skriv på garngraffiti@ymail.com
Så finder vi ud af noget.

Mange hilsner
Kristine