torsdag den 30. april 2009

Hjemmebagte havrekiks

Hele dagen i dag, har jeg været på foto opgave for mit arbejde. Det næste julekatalog er ved at komme på benene og vi har hygget os med at høre julemusik, for sådan lige at komme bedre i stemning. Men vi har haft travlt.
Normalt når jeg skal stresse af så bager jeg, men lige i aften har jeg ikke tid, for det blev rigtig sent i går med forberedelserne til dagen i dag. I stedet bringer jeg her en opskrift fra forleden.
Du kan roligt gå i gang....de smager fantastisk.


Heldigvis er der et par på bunden af min dåse endnu....men i morgen aften....så er jeg lige klar til at bage igen. Opskrift følger herunder:
Havrekiks (Louise Astrup)

Ca. 150 kiks (4½ x 4½cm)

250 g marg. eller smør
175 g melis
500 g havregryn
125 g mel
1 æg
1½dl mælk
1 knivspids hjortetakssalt

Det hele æltes sammen,
rulles tyndt ud (evt. i en stor plastikfrostpose)
og skæres med pizzarulle.
Bages ved 200 grader i 8 – 10 min.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den er opskrift er lagret - har bagt kiksene og de smager UHM.... Tak for det :)

Mette sagde ...

Tak for opskriften - de skal snart prøves!