tirsdag den 18. marts 2014

Lagkage uden hvedemel

Har lånt dette billede fra Pinterest.
(Ved ikke fra hvem)
Blot for at videregive opskriften på verden bedste lagkagebunde uden gluten/mel.
 
 
Til 3 alm. størrelse lagkagebunde.
 
9 æg piskes med 375g sukker
Der iblandes ca. 200g kartoffelmel.
Bag som et lag i springform, eller flad ud x 3 på bagepapir.
Bagetid 6-10 min ved 200 grader.
I springform en smule længere bagetid.
(bagt i springform, flækkes bunden igennem i 3 lag).
Lægges sammen med flødeskum med vanilje og f.eks. banan og jordbærstykker.
 
Lagkagen bliver let og ikke så klæg og klistret.
Det er den bedste lagkage EVER....
 

4 kommentarer:

Lis sagde ...

Tak for tippet.

Må vist prøves på et tidspkt. Husk at lægge søgeord ud, så de personer med gluten allergi også kan være med til at få en lækker fødselsdagskage.

Kh. Lis

Anonym sagde ...

Det er bare den BEDSTE lagkage. Så luftig og let, og helt uden hvedemel. We like! :-)

Mia sagde ...

Jeg har længe ledt efter en opskrift på lagkagebunde uden hvedemel, så jeg vil da give denne opskrift et forsøg. Jeg vender tilbage med resultatet :-)

Anonym sagde ...

Jeg bagte den i lørdags, og resultatet var ubrugeligt.
Forstår ikke helt, hvad der er gået galt.
Dejen var meget tynd og var slet ikke gennembagt efter 30 min :-(