tirsdag den 26. februar 2013

Lækkerbiskener fra Tofino Books

Tre små fabler er en lækker lille sag i en smart samlekasse.
 Det er ikke hver dag man kan kalde bøger lækkerbiskener. Det skulle da lige være et par af de andre bøger fra Tofino..... Dem om Julias cupcakes eller popcakes eller macarons.

I Steiner skolen (hvor jeg har gået, og hvor mine børn går i skole) hører man dyrefabler i 2. Klasse og lærer på den måde om dyrenes forskellige  kvaliteter....snu som ræven, hurtig som haren eller klog som uglen. Og om de forhold der gør, at musen kan være venner med løven, eller haren kan narre skildpadden.
Alle kvaliteter er nogle børn kender fra hverdagen. Venskab trods forskelligheder, at tro på det umulige o.s.v.
Jeg nyder derfor i fulde drag, når bøger som disse udgives :)
Kender du overhovedet fænomenet dyrefabler? Og læser du for dine børn?

Mine er en smule "over alder" nu. Men alligevel har vi nydt lidt tid med genopdagelse og læsning i aftes.
Du finder den lille samling som bl.a. kunne være egnet til barnedåbsgave etc. bl.a. på Saxo

4 kommentarer:

Susi sagde ...

I think my little girl would love them all! I need to look them up here as well :)

Camilla sagde ...

Jeg har en bog med mongolske folkeeventyr. Den er skøn - her kan man bl.a. "lære" hvorfor flagermusen lever i mørket og hvorfor svalen har en splittet hale :-)
Jeg elsker den slags tekster!

Sissel sagde ...

hos os har de et fag en gang om ugen, som hedder fortælling, der bliver bl.a. introduceret fabler.

Frk Fløjgaard sagde ...

Hvor er de fine. Vi har nogle lignende fra min kærestes barndom - bare på polsk. De er så gode sådan nogle historier.
Mvh
frkfloejgaard.blogspot.dk