mandag den 22. maj 2017

GRATIS Opskrift på Strikket karklud (Gratis i 10 dage)

I 10 dage kan I afprøve denne dejlige model på en strikket klud.
(UPDATE forlænget for ikke at skuffe nye følgere)
Opskrift og design er lavet af min skønne praktikant
Anne Søby Pedersen.
 

Strikket bølget klud med blondekant
model og opskrift:  Anne Søby Pedersen

Efter 10 dage findes opskriften på min webshop som e-fil til 20 Kr.
Men lige nu er den en gratis her på bloggen.


Garn: Karen Klarbæk Organic cotton 8/4
Pind 3,5
Strikkefasthed 27m = 10 cm

Hæklet kant:
Stm. = stangmaske
Fm.  = kædemaske


Slå 75 m op og strik mønster. Bemærk 1. Pind er vrangsiden.

1.     Pind: *3 vrang 1 ret*  gentag fra *til* pinden ud og slut med 3 vrang.
2.     Pind:  ret over ret og vrang over vrang.
3.     Pind: 1 vrang *1 ret, 3 vrang* gentag fra *til* pinden ud og slut med 1 ret, 1 vrang.
4.     Pind:  ret over ret og vrang over vrang.



Strik til kluden måler 25 cm
Hækl vifter omkring kluden.
*5 stm i en maske, spring et par masker over, 1 fm,  spring et par masker over*
fortsæt rundt med ca. 12 vifter pr. Side. Del evt. Siderne ind inden med maske markører for god fordeling af vifterne.

Copyright  2017 Karen Klarbæk







Forside set tæt på.

Bagside set tæt på

2 kommentarer:

Lis sagde ...

Super flotte karklude som jeg har tænkt mig at strikke som mundservitter. Tak fordi du har ladet dem ligge gratis så længe.
Samtidig vil jeg benytte lejligheden til at takke for dig for alle de skønne opskrifter.

Karen Klarbæk sagde ...

Velbekomme. De bliver her lige lidt endnu.....så kommer de som opskrift i kort samlingen :-)