tirsdag den 12. august 2014

Min nye livsstil

Jeg er kommet i gang med at løbe.
I 25 år har jeg haft skoene liggende - først kunne mit storetåled ikke, senere holdt jeg op med at prøve.
Men nu, nu kan jeg. Altså når jeg lige øver mig en smule.
Jeg er afsted stort set hver morgen. Til alt held har jeg min egen personlige løbetræner med på turen, for man skal ikke være uden støtte, i skoven, på den anden side af søen kl. 5.30 om morgenen :-)
Og præmien?



 
Præmien er de skønneste oplevelser med skønne udsigter, solopgang og søbad, når turen er klaret.
Efter kun 4 gange kunne jeg løbe de 4 Km uden pause. Nu er der kun tiden mod uret at forbedre.
 
Og som med så meget andet, så kan jeg ikke lade være at gøre noget 100% - så nu går jeg til den. Og måske kan jeg løbe 1/4 eller 1/2 maraton næste sommer?

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvorfor starte på at løbe, når al forskning nu viser at en rask gåtur er meget bedre motion og ikke giver alle de ødelagte knæ og hofter, som nu popper op? Har selv været helt hooked og nød at løbe, men men nu er knæene ødelagt og på sygehuset fik jeg beskeden: mennesket er ikke skabt til at løbe, gå rask til og du får den bedste motion.Ok sådan er det så nu...og jeg nyder det og kan da også godt se at det ikke var helt sundhedsrigtigt , da jeg stormede ud over stepperne og deltog i alle de løb, jeg kunne overkomme. Faktisk var det en "zucht" :-)

Jette Birke Nielsen sagde ...

Du er virkelig sej :-). Jeg har boet i Silkeborg i 3 år (flyttede derfra for 4 år siden)og har gået rundt om flere af søerne mange gange, der er virkelig så afsindigt smukt, kan godt forstå du nyder turen, det kan man da kun blive i godt humør af :-) Kh

Eva sagde ...

Sikke en smuk tur. Det må være en dejlig måde at starte dagen på.

obat herbal ambeien sagde ...

nice post and i like the update