onsdag den 2. november 2011

Svømmehallen eller søbadet?

I aften skal vi i svømmehallen. Det er på mine døtres opfordring. Den yngste skal til at have svømning i skolen og vil gerne lige have det lidt mere trygt med vandet og stedet inden den ting går i gang.
En ting er jo at plaske rundt i en pool i Monaco om sommeren, eller ved stranden i Skagen eller i en af Silkeborgs søer...
det der svømmehal er noget andet.
Noget med at kende vejen til skabet og i hvilken rækkefølge man gør tingene, har jeg fundet ud af.
Ja, og nu tænker I nok...har de aldrig været i en svømmehal før?
Jo jo, men det sker bare sjældent...alt for sjældent.
Først var de allergibørn, så huden ikke skulle udsættes for klor, siden var det bare ikke blevet en vane.
Men det er aldrig for sent at lave nye vaner.

Og svømning er jo helt vildt skønt.
Svømmer I?

4 kommentarer:

FamilienG sagde ...

Svømning er fantastisk, siger jeg der knapt kan klar 300 meter ;o)
Mine drenge elsker svømmehallen, næst efter Disney sjov og biografen er den klart at foretrække....
Selv kan jeg ret godt lide hav/søer :o)

Lis sagde ...

Det er heldigvis aldrig forsent med gode svømmevaner.
Mine børn var også allergibørn som små, så den mellemste var 8 år før hun kom igang med at lærer det.
Men ja vi svømmer og som forældre er det en god ting at få lært sine børn at svømme. Der er jo trods alt vand langs det meste af Danmarks grænse.
Det med svømmehallen er også noget med de høje lyde og ekkoerne, tror jeg.

Kh. Lis

@ sagde ...

Ja da - og helst på Østre!
;-) Liv

Gaia´s mor sagde ...

JA - 2 km et par gange om ugen, i svømmehallen!
God tur!